Boek uitgeven: in eigen beheer of niet?

Heb je ook al jaren een boek in je hoofd dat je ooit hoopt te schrijven? Of heb je zelfs al iets op papier staan? Schrijven is uiteraard het ideale thuiswerkberoep: je kunt je eigen tijd indelen en je hebt alleen een computer of laptop nodig. (Lees hier bijvoorbeeld over thuiswerkmama Jessica Durlacher.)

Ik krijg regelmatig de vraag over of een schrijver wel of niet in eigen beheer moet uitgeven. De voor- en nadelen heb ik in dit artikel samengevat.

Met o.a.:
  • tips over het indienen van een manuscript
  • wat er bij komt kijken als je in eigen beheer je boek uitgeeft
  • wat voor soort uitgeverijen er zijn
Klik hier om naar het artikel te gaan.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

goed artikel !
Ik heb zelf 2 boeken uitgegeven in eigen beheer en mijn derde boek gaat over mijn ervaringen daarmee.
Ik ben het aan het afronden.
Maarten dessing komt ook met een boek in eigen beheer.

Edith zei

Nou Monique, laat het weten als het klaar is! Groet, Edith

Anoniem zei

Hoi Edith,

Het boek is klaar en ik ben een blog gestart over 'eigen beheer', ik ga naar je artikel linken.

groeten!

http://schrijfeenboek.punt.nl

Anoniem zei

Hoi,

www.schrijfeengoedboek.nl is de site van het boek 'Schrijf & publiceer een boek'. Het is geschreven door een ervaringsdeskundige op het gebied van in eigen beheer uitgeven.
Het boek is ook aangeschaft door de Nederlandse bibliotheekdienst.
Een tweede boek is in de maak.

vriendelijke schrijversgroeten,

J.L. Jones