De geheime droom van thuiswerkmoeders

Het leuke is dat ik als beheerder van deze website veel mailtjes krijg van thuiswerkmoeders en -vaders. Vooral de moeders hebben bijna allemaal een geheime wens: dat hun bedrijf zo groot wordt, dat hun man zijn baan kan opzeggen en bij haar in het bedrijf komt. Een goed voorbeeld hiervan was Sonja Bakker, wiens succes er toe leidde dat haar man inderdaad zijn baan opzegde en samen met haar het Sonja Bakker imperium ging leiden (jammergenoeg eindigden zij deze zomer in scheiding, en daaruit blijkt misschien dat het toch niet zo'n handige move is om samen een bedrijf te hebben...).

Ook van mij was dit jarenlang mijn droom. Inmiddels is deze droom uitgekomen: mijn man zit op het moment dat ik dit schrijf achter mij te werken, hij is in mijn bedrijf gekomen. Het is nu half zeven 's ochtends, en zodadelijk worden de kinderen wakker en gaan we samen ontbijten. Ons leven is zoveel leuker geworden nu hij ook thuis werkt! Hij krijgt zoveel meer van de kinderen mee, geniet ook echt van ze, en kan zich niet voorstellen dat hij ooit weer een baan buitenshuis zou nemen. De kinderen vinden het heerlijk dat hun vader veel meer in hun leven aanwezig is, leuke dingen met ze doet, en kan komen kijken naar voorstellingen en dat soort dingen. En ik? Ik vind het heerlijk om nu eindelijk met de man met wie ik mijn leven wilde delen, ook echt mijn leven eerlijk te delen: als een team werken we samen aan ons gezin, aan ons bedrijf en aan ons huishouden. En ik kan, terwijl ik aan het werk ben, achterover leunen en een heerlijke kus gaan halen. What more does a girl want?!

2 opmerkingen:

Marieke zei

Wat een leuk stukje!

Unknown zei

Goed artikel! Ik heb zelf hele goede ervaringen met Offective Boekhoudprogramma ZZP! Erg gebruiksvriendelijk en eenvoudig! Check maar op: http://www.boekhoudprogramma-online.nl/boekhoudprogramma-zzp