Reactie op de Wahmcursus

Angelique schrijft:
"Ik ben een druk bezette thuisblijf- en werkmoeder van drie dochters in de leeftijd van bijna 6 maanden, 3 en 4 jaar. Ik ben al vanaf de geboorte van mijn eerste aan het denken hoe ik mijn nieuwe bestaan als moeder zal invullen. Tot nog toe is dit gebleven bij het verzorgen van de kinderen in combinatie met een parttime baan als wijkverpleegkundige, in de avonden en weekenden. Zo nu en dan regelen we eens een oppas voor een avondje uit. Dan is de pap verder wel op. Tijd vinden voor een eigen bedrijfje? Nee nu nog niet maar wellicht over een paar jaar wel. Door de drukte die ik nu ervaar heb ik geen behoefte aan nog meer drukte/stress omtrent deze.

Het leuke aan jou cursus vond ik daarom dat het weinig tijd kost! Ik heb elke dag WEL even de tijd om een mailtje te lezen en er even over na te denken tussen de bedrijven door. Dat is een nieuwe eyeopener voor me. Lange termijndoelstellingen stellen en dan dagelijks met een heel klein stapje er naar toe werken. Dat kan natuurlijk ook! Het maakt al het onmogelijke weer mogelijk. Het was namelijk alleen al leuk om weer eens een cursusje te doen. Mijn laatste "cursus" is alweer drie jaar geleden (een tweejarige managementopleiding).

Doordat deze cursus van jou zo weinig tijd in beslag nam, keek ik er elke dag even naar uit om je mailtjes te lezen. En die tijd eiste ik dan ook even voor mezelf op naar man en kinderen. Een kwartiertje maar. Dat kwartiertje is voor mama. En ik realiseer me nu weer dat ik mijn eigen ontwikkeling nu ook weer graag voort wil gaan zetten en niet alleen die van mijn kinderen. Wie weet is dit weer het beginpuntje naar een nieuwe weg. Drie bevallingen in vier jaar is natuurlijk ook niet niks. Maar nu ik weet dat deze fase nu is afgerond, komen er misschien weer nieuwe mogelijkheden op mijn pad...

Ik heb dus een tip voor mezelf gevonden waar ik wat aan heb en die niet eens tussen je tips in stond. Ja deel 2 geloof ik komt in de richting: er voor zorgen dat je niet opbrand. Een aanvullende tip dus: Heb je weinig tijd? Besteed dan ook dagelijks je weinige tijd. Het is altijd nog meer dan niets en ook dan zul je uiteindelijk je doel kunnen bereiken..."

Geen opmerkingen: